Ik maakte een heerlijk clean en voedzaam ontbijt. Deze pannenkoekjes zijn warm heerlijk, maar ook koud erg lekker als gezond glutenvrij tussendoortje voor onderweg of mee naar school/ werk.

Zoals jullie konden lezen in dit artikel (klik) probeer ik zo clean mogelijk en niet teveel te eten. Omdat ik een grote eter ben die snel trek heeft, ben ik altijd op zoek naar gerechten die A: gezond zijn, B: een goed vol gevoel geven en C: niet teveel calorieën en vet bevatten. Ik maakte met slecht drie ingrediënten een heerlijk ontbijt: Banaan pannenkoekjes.

Ruim een jaar geleden plaatste ik het recept voor banaan pannenkoek. Het recept waar ik nu over schrijf, lijkt er heel erg op, maar is een stuk gezonder en daarom breng ik het graag bij jullie onder de aandacht. Deze pannenkoekjes bevatten geen suiker en zijn gebakken in kokosolie, een gezond en smaakvol alternatief voor boter. Het complete gerecht bevat minder dan 250 calorieën en ik vind het ideaal als ontbijt. Een gezond en mager, maar voedzame start van de dag.

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 1 banaan
  • 2 eieren
  • halve eetlepel kokosolie (ik kocht deze pot bij de Toko)
  1. Doe de banaan in stukjes in een kom, doe daarbij de eieren.
  2. Mix het geheel goed totdat het lekker luchtig is.
  3. Doe de kokosolie in de pan. Maak drie pannenkoekjes met het beslag, wacht tot de bovenkant ‘droog’ is en draai ze om. Wees voorzichtig met omdraaien, ze zijn breekbaar.

Ik maakte met dit beslag vijf pannenkoekjes en ook zonder suiker proeven ze erg goed. Door de banaan wordt je pannenkoek natuurlijk gezoet, door te bakken in kokosolie krijgt het nog meer smaak. Door de vele eiwitten in dit gerecht heb ik een aantal uren een vol gevoel. Eventueel voeg je kaneel toe of je eet ze met vers fruit, maar dit is de basis voor een heerlijk, clean en voedzaam ontbijt.