Wie zegt dat pizza’s altijd vet en bomvol calorieën moeten zijn?! Ik maakte een heerlijke ‘gezonde’ glutenvrije pizza. Vegetarisch en met veel groenten.

Als ik alleen moet eten, maak ik graag een makkelijke maaltijd. Een pizza is in een handomdraai gemaakt, maar vaak ongezond. Het liefst eet ik een pizza met veel salami en veel kaas, ontzettend vet, maar o zo lekker. Deze keer koos ik voor een gezonde vegetarische variant. Kijk mee hoe ik deze gezonde glutenvrije pizza maak.

Ingrediënten

  • 1 kant-en-klare pizzabodem (Semper)
  • 1 blikje tomatenpuree
  • Half gesnipperd klein uitje
  • Klein handje (groene) paprika
  • 3 champignons
  • Halve bol mozzarella
  • Paar blaadjes verse bascilicum
  • Italiaanse kruiden

pizza5

 

pizza6Bak het uitje op laag vuur zonder olie/boter in een anti-aanbakpan. Doe hierbij de tomatenpuree en roer tot er een prutje ontstaat.

pizza3Besmeer de bodem met het tomatenprutje, leg de basilicumblaadjes hierop en strooi naar smaak Italiaanse kruiden. Ik kocht deze biologische Italiaanse kruiden bij Eko Plaza en vind ze erg lekker. De pizzabodem van Semper vind ik de állerlekkerste die ik ken. De smaak is perfect en de bodem is na het bakken zelfs een beetje ‘slap’, dus dat die doorbuigt (zonder breken) als je een punt pakt. Ik heb ook kant-en-klare glutenvrije pizza’s geprobeerd, maar die vind ik minder lekker (heel vet en minder smaak hebben) dan een verse zelfgemaakte. De Semper bodems zijn per twee verpakt, die andere bodem vries ik in voor een volgende pizza.

pizza4Leg de groenten op je pizza en hier overheen de mozzarella. Ik koos bewust voor mozzarella omdat dit een magere kaas is.

pizza215 minuten in de op 220 voorverwarmde oven en klaar is je gezonde pizza. Normaal druipt er aardig wat vet van mijn pizza, maar dit keer niet. Een heerlijk gezond alternatief voor de pizza met veel vlees en kaas. Eet smakelijk.

Hoe beleg jij je pizza het liefst?